Klantreferenties Visual Workplace
Wij leveren aan diverse klanten binnen uiteenlopende branches. Van Multinationals, het MKB tot particulieren.
Verbeterbord 2.0 HAGO
Verbeterbord HAGO - "Maximale betrokkenheid te creëren"
HAGO is een topdriespeler in de markt voor schoonmaakbedrijven. Een landelijk opererend familiebedrijf met ruime ervaring in schoonmaakdienstverlening en specialistische schoonmaak.
Vanuit HAGO ontstond vorig jaar een concrete (visuele) vraag; “We hebben hulp nodig bij het opzetten van een verbeterbord. We willen graag het nieuwe werken duidelijk gecommuniceerd hebben binnen het team van professionele schoonmakers. Het doel is om maximale betrokkenheid te creëren bij het gehele schoonmaakteam”.
Daar konden we wel wat mee. Uit de reactie van HAGO project manager Natascha Sleeking – de Rooij is het verbeterbord een succes:
“Het Tier 1 bord is een mooi middel om onze nieuwe manier van werken en communiceren te ondersteunen. Onze medewerkers vinden het heel leuk om hier mee te werken. Positief dat men nu kan aangeven waar men tegenaan loopt en dat de punten inzichtelijk blijven totdat deze zijn opgelost”.
“Ook klanten sluiten zo nu en dan aan bij de wekelijkse meeting waardoor er meer wederzijdse betrokkenheid is van onze klanten richting de schoonmaakmedewerkers en andersom. De reacties zijn heel leuk”.
Natascha Sleeking – de Rooij
Test Aankoop België
Kanbanbord Test Aankoop België - "Meer uniformiteit"
De vereniging voor de bescherming en verdediging van consumentenbelangen, Test Aankoop (BE), maakt dagelijks gebruik van een maatwerk Scrumbord, ook na hun overstap van Scrum naar Kanban:
“We zijn van Scrum geëvalueerd naar Kanban. De reden hiervoor is dat Kanban voor ons soepeler verloopt en minder administratie behoeft dan Scrum. Ondanks de overgang van Scrum naar Kanban, is het bord dat Visual Workplace ons geleverd heeft, nog steeds bruikbaar.
Toen we startten met Scrum, werkten we met een zelfklevende sheet waarop we post-its kleefden. Dat bleek geen match, omdat de papieren post-its continu van de sheet afvielen. Hierdoor verloren we overzicht en tijd. We zijn via internet opzoek naar een leverancier voor Scrumartikelen en kwamen uit bij Visual Workplace. Verrast waren we, door de goede service en het unieke ontwerp dat ze voor ons maakten voor een bedrukt Scrum whiteboard. Na een korte briefing ontvingen we al zeer snel een eerste ontwerp. De gewenste wijzigingen werden ook vlot doorgevoerd. Ik zou Visual Workplace als leverancier voor Scrum artikelen zeker aanbevelen. We gebruiken het bord nu elke dag tijdens de stand up en dit heeft voor meer uniformiteit gezorgd binnen het team.”
Mr. Rik Lintermans (Webmanager)
PowerAssist Arnhem
Planbord PowerAssist - "Overzichtelijker dan op het scherm"
PowerAssist is een websitebouwer die zich bezig houdt met de bouw van innovatieve websites en webshops. Omdat een website net zoals een woning nooit ‘af’ is, worden er naast nieuwe projecten ook geregeld aanpassingen doorgevoerd op bestaande websites. Daardoor lopen er in een periode soms wel 20 projecten naast elkaar, wat de nodige planning en afstemming vereist.
Hoewel planningen in het verleden in Excel werden bijgehouden en er nu een ERP-systeem helpt in de taakverdeling, miste er toch een zeker overzicht voor de medewerkers van PowerAssist. “Wij hebben samen met de consultant van Visual Workplace een planbord ontwikkeld om medewerkers niet alleen te betrekken bij de planning, maar ook om overzicht te geven en ze de ruimte te geven om prioriteiten te stellen. Hierdoor is minder overleg nodig, en kan iedereen direct zien wie met welk project bezig is en wat de status van een bepaald project is. Daarom werken we als organisatie nu een stuk efficienter en hebben we echt overzicht op de lopende projecten. Het is trouwens ironisch dat juist als webbouwer niet een computerscherm maar een klassiek bord daarbij het beste past. Het is fijn om met een stift een vinkje te zetten.”
Melkveebedrijf V.O.F. van Jaarsveld - van Kats
Jongvee communicatiebord
"De jongvee-opfok is voor ons bedrijf nog steeds een belangrijk verbeterpunt. De kwaliteit kan beter en daarnaast proberen we zo efficiënt mogelijk te werken. De aanschaf van het jongvee bord is hierbij voor ons een belangrijk hulpmiddel. We hebben hierdoor meteen inzicht in 'wat' er in de stal loopt. In 1 oogopslag heb je alle belangrijke gegevens per kalf / pink en groep paraat.
Bijzonderheden schrijven we direct op het bord. Hierdoor kunnen we zo nodig sneller ingrijpen. Het jongvee bord is daarbij een prima communicatiebord wat bijdraagt aan een eenduidige werkwijze. Aangezien de opfok veel geld kost zijn wij ervan overtuigd dat wij met dit middel, dat bijdraagt aan een efficiëntere werkwijze, zeker geld besparen!
Kortom een visuele en gebruiksvriendelijke oplossing voor een vraagstuk waar we al langer tegen aan liepen. Visual Workplace heeft ons geholpen met de ontwikkeling ervan, een erg leuke ervaring. Vanuit de plattegrond/ indeling van de stal zijn we tot dit ontwerp gekomen. We zien dus direct wat de indeling van de stal is en dus de verdeling van het jongvee."
Mevr. Marieke van Kats - van Jaarsveld (eigenaresse)
ABN AMRO (Groningen)
Dagstartbord & capaciteitsplanning incl. verrijdbare standaard
"Vanuit ons Customer Excellence programma houden wij elke dag met het gehele team een dagstart. Hierin bespreken we hoe het werk de vorige dag is verlopen en hoe de prognose voor de komende dag eruit ziet. Daarnaast verdelen we het werk onder de aanwezige deelnemers. Tot nu toe hadden we zelf een bord gemaakt en smiley's geknipt en geplakt. Door de hoeveelheid aan informatie op het bord en het dagelijks gebruik ervan was het bord onoverzichtelijk geworden en niet meer netjes.
Ik heb de samenwerking gezocht met Visual workplace en zij hebben op een zeer prettige manier meegedacht. Door foto's te sturen van de huidige situatie gecombineerd met onze wensen is er een prachtig ontwerp gemaakt.
Op korte termijn werd het bord en alle hulpmiddelen geleverd en inmiddels werken we er elke dag mee. Het bord voldoet aan al onze wensen en ziet er strak en overzichtelijk uit. Gasten vanuit andere afdelingen valt het meteen op en diverse foto's zijn al gemaakt. Ik ben dus zeer blij met de samenwerking en wil met name Karen bedanken voor het ontwerp!"
Mevr. Petra Need (Sr. Accounts & Customers)
Sociale Verzekeringsbank (SVB) | Hoofdkantoor Amstelveen
Verbeterbord(en) incl. smiley magneten
“De Sociale Verzekeringsbank heeft diverse borden van Visual Workplace afgenomen, waaronder een verbeterbord. De SVB wil namelijk niet alleen top-down verbeteringen doorvoeren, maar wil juist de medewerkers hierbij betrekken. De beste ideeën komen immers veelal van de werkvloer. Het bord is voor en door de medewerkers en ondertussen al een jaar zeer succesvol in gebruik. Met behulp van dit verbeterbord hebben de medewerkers al meer dan 70 grote en kleine processen verbeterd. De verbeteringen hebben veel tijdwinst opgeleverd en irritaties weggenomen. Door de eenvoud maar tegelijkertijd volledigheid, is het een succesvol middel om medewerkers enthousiast te houden om met verbeteringen te komen.
Het verbeterbord is in goed overleg met Visual Workplace ontwikkelt. In de ontwikkelfase is er goed geluisterd naar onze wensen, de communicatie ging zeer vlot en het voorbeeldbord is meerdere keren aangepast tot het echt helemaal naar onze zin was. Het bord werd in een mum van tijd bij ons op kantoor afgeleverd en de kwaliteit van alle materialen is echt ontzettend goed. Kortom; de service, de snelheid, de kwaliteit, de prijs en het plezier ervan op kantoor hebben er toe geleid dat we meerdere producten hebben afgenomen van Visual Workplace.”
Mevr. Evelien Stevens (Adviseur Business Informatie & Processen)
Gemeente Tynaarlo
Verbeterborden diverse afdelingen
“Binnen de gemeente Tynaarlo werken we nu een half jaar met het verbeterbord. Op het Verbeterbord maakt een team knelpunten en verbetermogelijkheden zichtbaar. Gezamenlijk worden problemen opgelost en neemt iedereen zijn verantwoordelijkheid hierin. Het signaleren van problemen is belangrijk in het werk, en doordat iedereen weet wat er speelt kan iedereen meedenken over een oplossing. Verbeteren doen we samen met elkaar.
Onze ervaring met het bord is positief, de winst zit vooral in de openheid en transparantie die het bord uitstraalt. We hebben ook een thermometer, met blije en verdrietige smileys en een pijl op een kleurstaaf van rood naar groen waar een individu of het team zijn of haar gemoedstoestand kan weergeven. Alles wordt integraal binnen het team besproken en projecten en oprdrachten worden onderling en in overleg verdeeld (iedereen kan meedingen).”
Lean coach (Gemeente Tynaarlo)
VEZET B.V. (Warmenhuizen)
Dagelijks Ochtend Overleg bord (DOO)
"In oktober 2013 is Vezet begonnen met een LEAN project op één van de pizzalijnen. Momenteel zitten we in een fase van het project waarin het moet worden opgepakt door de medewerkers zelf. Hierin is het dagelijks ochtend overleg leidend waar deze visualisatieborden onderdeel van zijn.
De borden geven onder andere het verloop van diverse KPI’s weer. Afwijkingen hierin worden besproken en grondoorzaken worden gezocht. Deze grondoorzaken worden opgepakt in de verbeteracties."
Dhr. Chris Katerberg (Productie Trainee VEZET)